今枝 弘
グラフィックデザイナー / アートディレクター
グラフィックデザイナー / アートディレクター
1973年生まれ。名古屋・東京の制作会社を経て、インターブランド・ジャパンでの経験を持つ。2016年、PENETRATEを設立。公益社団法人日本グラフィックデザイン協会(JAGDA)会員。
グラフィックデザインは、ブランドと社会を円滑に結びつける「コミュニケーションのエンジンオイル」だと考えています。一方で、Projectsでは、意味やメッセージを過剰に求める時代に、あえて「語らない」構造を描きます。
既製の画像や文字を反復し、「構造と崩壊」「秩序とノイズ」「意味の剥奪と再構築」を探る行為は、広告でも装飾でもない——“見る”という行為そのものを再起動させる、静かな“反デザイン”の実践です。実務と実験、二つの軸がデザインの可能性を問い続けるための原動力となっています。
既製の画像や文字を反復し、「構造と崩壊」「秩序とノイズ」「意味の剥奪と再構築」を探る行為は、広告でも装飾でもない——“見る”という行為そのものを再起動させる、静かな“反デザイン”の実践です。実務と実験、二つの軸がデザインの可能性を問い続けるための原動力となっています。
imaeda@penetrate-tokyo.jp
〒352-0035 埼玉県新座市栗原3-11-39 110号
〒352-0035 埼玉県新座市栗原3-11-39 110号
Hiroshi Imaeda
Graphic Designer / Art Director
Graphic Designer / Art Director
Born in 1973, Imaeda built his career at agencies in Nagoya and Tokyo before joining Interbrand Japan. In 2016, he founded his own studio, PENETRATE. He is a member of JAGDA (Japan Graphic Designers Association).
I see graphic design as a “communication engine oil” that smoothly connects brands and society.In contrast, the Projects section presents structures that deliberately refrain from speaking, in response to an era overly driven by meaning and messages.Through the repetition of pre-existing images and typography, my work explores structure and collapse, order and noise, and the removal and reconstruction of meaning. These practices are neither advertising nor decoration, but a quiet form of anti-design that reactivates the act of seeing itself.
Balancing professional work and personal projects, these two axes continue to drive my inquiry into the possibilities of design.
imaeda@penetrate-tokyo.jp
〒352-0035 Saitama, Niiza-shi Kurihara 3-11-39 #110
〒352-0035 Saitama, Niiza-shi Kurihara 3-11-39 #110